پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور رایزن تجاری ترکیه در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی

در مسیر دیپلماسی فناوری؛

حضور رایزن تجاری ترکیه در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی

- 1402/08/14

رایزن تجاری کشور ترکیه با حضور در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی با فعالیت شرکت‌های این مجموعه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، صبح امروز آقای سادی رایزن تجاری کشور ترکیه با حضور در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی با فعالیت شرکت‌های این مجموعه آشنا شدند.

شجاع سنگچولی با اشاره به نگاه متفاوت و جدید مدیریت پارک علم و فناوری خراسان مبنی بر توسعه صادرات محصولات در این مجموعه به برنامه‌ریزی ویژه در این خصوص اشاره کرد.

اسدی، مدیر مرکز توسعه تجارت و فناوری نیز گفت: حوزه کشاورزی حوزه استراتژیک و پردرآمدی است به همین جهت باید در این حوزه ویژه عمل کرد.

وی افزود: نمایشگاه‌ بزرگی قرار است در حوزه کشاورزی و در کشور ترکیه برگزار شود که در این زمینه هم رایزن تجاری این کشور می‌تواند خدمات متنوع ارائه کند و هم مرکز توسعه تجارت و فناوری می‌تواند برای اعزام شرکت‌ها نقش تسهیل‌کننده را اجرا کند.

رحیم‌زاده، مدیر گروه بازرگانی آرتین با تخصص بازاریابی محصولات و رفع تعهد ارزی نیز در ادامه این جلسه گفت: برای ارائه محصول در حوزه صادرات باید ابتدا استانداردهای لازم در این زمینه را کسب کرد و پس از آن به حوزه رسانه و نشان دادن درست محصول توجه جدی داشت.

در ادامه این جلسه شرکت‌ها به بیان نیازهای خود پرداختند و توسط کارگزاران این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست رایزن تجاری ترکیه از دو شرکت فعال در تولید نوشیدنی و دستگاه‌های کشاورزی بازدید کرد و گفت: ترکیه آمادگی دارد تا با اختصاص فضا، علم و دانش را از کشور ایران صادر کند.

وی افزود: مناطق آزاد در کشور ترکیه این آمادگی را دارند تا خدمات خود را در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قرار دهند.

در ادامه این برنامه حاضران از نمایشگاه تولیدات و محصولات شرکت‌های عضو دهکده بازدید به عمل آوردند.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی سید ابوالقاسم حقایقی مقدم سید ابوالقاسم حقایقی مقدم سعیدی مقدم سعیدی مقدم